П`ятниця, 03.05.2024, 18:34
Вітаю Вас Гість | RSS

   ПАРТНЕР

Курси валют
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 115
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Головна » 2011 » Вересень » 13 » Звернення громадян – один із основних напрямків прокурорсько-слідчої діяльності
15:26
Звернення громадян – один із основних напрямків прокурорсько-слідчої діяльності

Конституція України гарантує всім громадянам право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення та дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк. Тим самим держава гарантує громадянам України право впливати на точне, відповідно до закону, функціонування органів державної влади і місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій усіх форм власності, гарантує обстоювання ними своїх законних прав та свобод.
Відповідно до ст. 5 Закону України «Про звернення громадян» (далі – Закон) у зверненні, адресованому органам прокуратури, має бути зазначено прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання.
Суб’єктами права на звернення до органів прокуратури законодавство України визнає як фізичних, так і юридичних осіб. Від імені юридичних осіб звертаються їхні керівники або колегіальні органи.
Звернення може бути усним (викладеним на особистому прийомі) чи письмовим, надісланим поштою, або переданим громадянином особисто чи через уповноважену ним особу, якщо ці повноваження оформлені відповідно до чинного законодавства.
Письмове звернення підписується заявником (заявниками) із зазначенням дати його написання. У разі колективного звернення, відповідь надається, якщо не зазначено конкретно прізвища, ім’я та по батькові громадянина, першому громадянину, який підписав колективне звернення.
Звернення, оформлене належним чином, направлене за належністю відповідному органу, розглядається і вирішується у термін не більше одного місяця від дня його надходження в прокуратуру, а ті, що не потребують додаткового вивчення і перевірки, - не пізніше 15 днів, якщо інший строк не встановлений законодавством. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник прокуратури встановлює необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні не перевищує сорока п’яти днів (ст. 20 Закону).
Разом з тим, певна частина звернень, які надходять до органів прокуратури, усе ж таки відхиляються або не розглядаються. Це обумовлено тим, що не всі звернення відповідають вимогам законодавства або їх вирішення не в компетенції прокуратури.
Так, не підлягають розгляду письмові звернення без зазначення місця проживання, не підписані автором (авторами), а також такі, з яких неможливо встановити авторство і визнається анонімним. За наявності у таких зверненнях повідомлень про підготовлюваний або вчинений злочин вони надсилаються до відповідних правоохоронних органів.
Без розгляду та вирішення в прокуратурі можуть бути залишені звернення, які повторно подані одним і тим самим заявником з питань, рішення щодо яких прийняте, надано вичерпну відповідь за підписом керівника прокуратури з повідомленням про припинення провадження і роз’ясненням порядку оскарження прийнятого рішення.
Крім того, не розглядаються звернення у якому не викладено суть порушеного питання або не містить даних, необхідних для прийняття обґрунтованого рішення, або зміст звернення позбавлений будь-якого логічного завершення. Такі звернення у термін не більше п’яти днів повертаються заявникові з відповідними роз’ясненнями. У цей же термін повертаються звернення, які містять образу честі і гідності інших осіб, брутальні вислови, за відсутності підстав для прийняття іншого рішення.
Згідно з ч. 1 ст. 12 Закону України «Про прокуратуру» прокурор розглядає скарги і заяви про порушення прав громадян та юридичних осіб, крім скарг, розгляд яких віднесено до компетенції суду. Так, наприклад, виключно судом вирішуються земельні спори з приводу володіння, користування і розпорядження земельними ділянками, що перебувають у власності громадян і юридичних осіб.
Аналогічна за змістом норма закріплена у Законі України «Про звернення громадян», де чітко зазначено, що його дія не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений кримінально-процесуальним, цивільно-процесуальним, антимонопольним і трудовим законодавством.
За таких обставин, необхідно зауважити, що прокуратура не вправі вирішувати спірні питання, як то роблять суди, та не дає юридичних консультацій - такі послуги належать до компетенції адвокатів і юрисконсультів.
Статтею 7 Закону, встановлено, що у випадку, якщо питання, порушені в одержаних органами прокуратури зверненнях, не входять до їх повноважень, вони в термін не більше п’яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі. Про направлення звернення до інших органів, або на адресу територіальних прокуратур обов’язково повідомляється заявника.
Оскарження рішень, прийнятих за зверненнями, може бути здійснене у встановлені для цього терміни. Така скарга на рішення може бути подана до органу або посадовій особі вищого рівня протягом одного року з моменту його прийняття, але не пізніше одного місяця з часу ознайомлення громадянина з прийнятим рішенням. Скарги, подані з порушенням зазначеного терміну, не розглядаються. Пропущений з поважної причини термін може бути поновлений органом чи посадовою особою, що розглядає скаргу. Рішення вищого державного органу, який розглядав скаргу, в разі незгоди з ним громадянина може бути оскаржено до суду в термін, передбачений законодавством України (ст. 17 Закону).
Підсумовуючи сказане, варто відмітити, що робота Хмельницької міжрайонної природоохоронної прокуратури із зверненнями вважається одним із важливіших напрямів її діяльності, оскільки спрямовується на захист конституційних прав і свобод громадян, зміцнення законності і правопорядку. А тому заради реалізації цих пріоритетних завдань, працівниками прокуратури повсякденно вживаються вичерпні заходи до задоволення обґрунтованих звернень та швидкого реального поновлення порушених прав громадян.

Помічник Хмельницького міжрайонного природоохоронного прокурора     Олійник В.П.


Переглядів: 509 | Додав: yurik_kuchma | Теги: Звернення громадян – один із основн | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Підписка
Прогноз на завтра
Пошук
Календар
«  Вересень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930
Друзі сайту

СП «Партнер-Прес» © 2024