П`ятниця, 03.05.2024, 14:51
Вітаю Вас Гість | RSS

   ПАРТНЕР

Курси валют
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 115
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Головна » 2013 » Березень » 20 » Захист підприємців від тиску – пріоритетний напрямок роботи органів прокуратури
11:16
Захист підприємців від тиску – пріоритетний напрямок роботи органів прокуратури

Захист підприємців від тиску – пріоритетний напрямок роботи органів прокуратури

Право зайняття підприємницькою діяльністю громадянам гарантовано Конституцією та законами України. Згідно зі статтею 19 Конституції правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено чинним законодавством. Контроль за дотриманням суб’єктами господарювання цієї основної вимоги приватного бізнесу, як і багатьох інших, пов'язаних зі здійсненням підприємницької діяльності, забезпечується державними контролюючими органами у вигляді різного типу перевірок. Поряд з цим, подекуди, діяльність органів державного контролю пов’язана із порушенням вимог чинного законодавства при здійсненні заходів контролю у вигляді сваволі і надмірної опіки по відношенню до підприємців. 

Прагнення сприяти усуненню перешкод у розвитку бізнесу, недопущення фактів порушення прав фізичних осіб-підприємців та господарюючих суб’єктів, незаконного втручання у їх діяльність, тиску з боку органів державного контролю послугувало тому, що питання забезпечення конституційних засад підприємницької діяльності стало одним із пріоритетів у роботі органів прокуратури.

Хмельницькою міжрайонною прокуратурою з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері на зазначеному напрямку ведеться активна робота, вжито необхідних організаційних заходів, зокрема, проведено перевірки додержання вимог законодавства щодо дерегулювання підприємницької діяльності у сфері охорони довкілля і законності дій державних контролюючих органів у взаєминах із малим та середнім бізнесом.

На жаль, перевірками виявлені непоодинокі порушення чинного законодавства при визначенні контролюючими органами підстав для проведення перевірок, строків їх проведення, порядку оформлення результатів перевірки тощо.

Слід зазначити, що для проведення як планової, так і позапланової перевірки, контролюючий орган обов’язково повинен видати наказ, який має містити найменування суб’єкта господарювання та предмет перевірки.

На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення перевірки, яке підписує керівник або заступник керівника контролюючого органу (із зазначенням прізвища, імені та по батькові) і засвідчує печаткою. Органи державного нагляду (контролю) здійснюють планові перевірки за умови письмового повідомлення суб’єкта господарювання не пізніше ніж за 10 днів до дня здійснення. Повідомлення має містити: дату початку та дату закінчення здійснення планового заходу; найменування юридичної особи або ПІБ фізичної особи-підприємця; найменування органу державного нагляду (контролю). Надсилається таке повідомлення рекомендованим листом чи телефонограмою або вручається особисто керівнику чи уповноваженій особі суб’єкта господарювання під розписку.

Однак, міжрайонною прокуратурою виявлено декілька випадків проведення перевірок контролюючими органами без видання відповідного наказу, а також випадки здійснення перевірок без попередніх письмових повідомлень суб’єкта господарювання, направлень на їх проведення та інших розпорядчих документів.

Необхідно звернути увагу на те, що суб’єкт господарювання має право не допускати посадову особу органу державного нагляду (контролю) до здійснення планового заходу в разі неодержання повідомлення про здійснення планового заходу чи непред’явлення нею направлення (доручення) на проведення перевірки або службового посвідчення.

Істотні порушення чинного законодавства допускаються й при складанні службовими особами контролюючих органів документів на проведення перевірок. Останні, подекуди, містять дату початку, однак не вказано дати закінчення перевірок. Виявлено кілька випадків, коли у направленнях на проведення перевірок взагалі не зазначається найменування суб’єкта господарювання, який перевірятиметься, в повідомленні не вказуються дати проведення попередніх перевірок.

Лише за минулий рік з метою усунення таких та інших порушень міжрайонною прокуратурою внесено 2 документа реагування керівникам органів державного контролю. За результатами їх розгляду 6 посадових осіб притягнуто до відповідальності.

Крім того, вже у поточному році міжрайонна прокуратура реагувала на факт безпідставного проведення працівниками Держсільгоспінспекції перевірки додержання вимог земельного законодавства у діяльності одного із суб’єктів господарювання області. На ці порушення вжиті заходи, винних осіб покарано.

Працівники Хмельницької міжрайонної прокуратури з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері продовжують послідовну роботу щодо захисту суб’єктів господарювання від незаконних перевірок контролюючих і правоохоронних органів у екологічній сфері та таких, що вчиняються з порушенням норм діючого законодавства. Нагадуємо, що в міжрайонній прокуратурі з метою захисту прав підприємців від протиправного втручання у їхню діяльність працює телефон «гарячої лінії» (03842)3-48-40), куди може звернутися кожен, хто потерпає від незаконних дій контролерів.

 

 

Старший прокурор Хмельницької

міжрайонної прокуратури з

нагляду за додержанням законів

у природоохоронній сфері                                                          В. Олійник

Переглядів: 459 | Додав: yurik_kuchma | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Підписка
Прогноз на завтра
Пошук
Календар
«  Березень 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Друзі сайту

СП «Партнер-Прес» © 2024