Неділя, 05.05.2024, 20:53
Вітаю Вас Гість | RSS

   ПАРТНЕР

Курси валют
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 115
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Головна » 2012 » Вересень » 24 » Право громадян на звернення, як один із способів відновлення порушених прав та інтересів
16:52
Право громадян на звернення, як один із способів відновлення порушених прав та інтересів

Право громадян на звернення, як один із способів відновлення порушених прав та інтересів

Хмельницькою міжрайонною прокуратурою з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері неодноразово розяснювалось у засобах масової інформації право громадян на звернення.

Проте, і на даний час, через необізнаність у чинному законодавстві, не всі громадяни у разі порушення їх прав та законних інтересів, використовують своє право на звернення.

Право на звернення є важливим конституційно-правовим засобом захисту та однією з організаційно-правових гарантій дотримання прав і свобод громадян. Це право включає дві складові.

 По-перше, звернення громадян є однією з форм участі населення в державному управлінні, у вирішенні державних і суспільних справ, можливістю активного впливу громадянина на діяльність органів державної влади та місцевого самоврядування.

 По-друге, це спосіб відновлення порушеного права громадянина через подання до органів державної влади скарг, заяв і клопотань. У такому розумінні це механізм виконання соціальних обов'язків публічної влади.

Законом України «Про звернення громадян» детально врегульовано порядок розгляду та вирішення звернень громадян.

Звернення, оформлене належним чином, направлене за належністю до відповідного органу, розглядається і вирішується у термін не більше одного місяця від дня його надходження, а ті, що не потребують додаткового вивчення і перевірки, - не пізніше 15 днів, якщо інший строк не встановлений законодавством. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного підприємства, установи, організації встановлює необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні не перевищує сорока п’яти днів (ст. 20 Закону України «Про звернення громадян»).

Згідно з ч. 1 ст. 12 Закону України «Про прокуратуру» прокурор розглядає скарги і заяви про порушення прав громадян та юридичних осіб, крім скарг, розгляд яких віднесено до компетенції суду. Аналогічна за змістом норма закріплена у Законі України «Про звернення громадян», де чітко зазначено, що його дія не поширюється на порядок розгляду заяв і скарг громадян, встановлений кримінально-процесуальним, цивільно-процесуальним, антимонопольним і трудовим законодавством.

За таких обставин, необхідно зауважити, що прокуратура не вправі вирішувати спірні питання, як це роблять суди, та не дає юридичних консультацій - такі послуги віднесено до компетенції адвокатів і юрисконсультів.

Статтею 7 Закону України «Про звернення громадян» встановлено, що у випадку, якщо питання, порушені в одержаних органами прокуратури зверненнях, не входять до їх повноважень, вони в термін не більше п’яти днів пересилається ними за належністю відповідному органу чи посадовій особі. Про направлення звернення до інших органів, або на адресу територіальних прокуратур обов’язково повідомляється заявника.

         Так, упродовж першого півріччя 2012 року на адресу міжрайпрокуратури надійшло 20 звернень, одне з яких приєднано до матеріалів кримінальної справи, 14 направлено за належністю в інші відомства, і лише 5 звернень вирішено.

Так, значна частина звернень скеровується за належністю або визнаються необгунтованими та відхиляються, це обумовлено тим, що вирішення переважної більшості звернень, що надходять до міжрайонної прокуратури не належать до її компетенції.

         Зокрема, відповідно до наказу прокурора Хмельницької області № 75 від 24.11.2011 «Про розмежування об’єктів та повноважень органів прокуратури Хмельницької області при здійсненні правозахисної діяльності у сферах охорони навколишнього природного середовища та земельних відносин» до компетенції Хмельницького міжрайонного природоохоронного прокурора віднесено здійснення правозахисної діяльності: щодо використання земель природно-заповідного, водного фонду, лісогосподарського призначення; у діяльності територіальних підрозділів спеціально уповноважених органів, їх службових осіб, які у межах декількох адміністративних районів здійснюють управління і державний контроль у сферах охорони навколишнього природного середовищ та земельних відносин; на об’єктах, що становлять підвищену екологічну небезпеку.

Підсумовуючи сказане, варто відмітити, що робота міжрайпрокуратури із зверненнями вважається одним із важливіших напрямів її діяльності, оскільки спрямовується на захист конституційних прав і свобод громадян, зміцнення законності і правопорядку.  А тому заради реалізації цих пріоритетних завдань, працівниками прокуратури повсякденно вживаються вичерпні заходи до задоволення обґрунтованих звернень та швидкого реального поновлення порушених прав громадян.

Крім того, з метою оперативного реагування на факти порушень прав фізичних та юридичних осіб з боку контролюючих та правоохоронних органів, у Хмельницькій міжрайонній прокуратурі з нагляду за додержанням законів у природоохоронній сфері створено телефон «гарячої лінії» за номером: 242-3-48-40 за яким щоденно з 09.00 год. до 20.00 громадяни можуть зателефонувати та повідомити про факти незаконної поведінки службових осіб контролюючих та правоохоронних органів.

 

 

Прокурор Хмельницької міжрайонної

прокуратури з нагляду за додержанням законів

у природоохоронній сфері                                                               Р. Матвіюк

Переглядів: 488 | Додав: yurik_kuchma | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Підписка
Прогноз на завтра
Пошук
Календар
«  Вересень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Друзі сайту

СП «Партнер-Прес» © 2024