Понеділок, 06.05.2024, 06:25
Вітаю Вас Гість | RSS

   ПАРТНЕР

Курси валют
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 115
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Форма входу

Головна » 2012 » Травень » 23 » Громадські ініціативи у боротьбі за права споживачів банківських послуг
09:56
Громадські ініціативи у боротьбі за права споживачів банківських послуг

Громадські ініціативи у боротьбі за права споживачів банківських послуг

   

Cеред багатьох чинників, які формують економічно розвинене і ефективне суспільство, не останню роль відіграє рівень фінансової культури населення. Сьогодні фінансова грамотність пересічного українця не просто низька, вона близька до нуля.  І цим успішно користуються  банківські установи.

26 квітня 2012 року у  актовій залі  Федерації провспілок Хмельницької області  відбулася  нарада  з питань виконання банками вимог законодавства про захист прав споживачів та виконання Указу Президента №212/2012 від 24.03.2012р. «Про стратегію державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні та першочергові заходи щодо її реалізації».

Для участі в заході були  запрошені: голова Комітету по контролю над банківськими установами при ВГО "СГОУ "Народна Рада" М. Стрельніков, директор департаменту по Київській області та м. Київ Комітету по контролю над банківськими установами при ВГО "СГОУ "Народна рада" О. Виноград-Стрельнікова, директор департаменту по Хмельницькій області та м.Хмельницький Комітету по контролю над банківськими установами при ВГО "СГОУ "Народна рада" А. Законтний, в.о. керівника Державної інспекції з питань захисту прав споживачів у Хмельницькій області О.Авузяк, а також представники банків,  громадських організацій та преси.

До вступного слова був запрошений Михайло Стрельніков, який окреслив загальний стан ситуації, наголосивши на її актуальних моментах.

- Банківська сфера є кровоносною системою економіки України, тому ми повинні відновити довіру споживача до цих фінансових установ. Для цього керівникам банків треба усвідомити той факт, що клієнт, завжди повинен залишатится партнером по бізнесу, а не залежним чи тим більше підпорядкованим їх діяльності. Лише в такому випадку  відносини під грифом  "клієнт-банк" зможуть вийти на якісно новий рівень, - сказав він.

Наступним був виступ  Анатолія Законтного. Він дав коротку характеристику загальної ситуації в регіоні, зауваживши на грубих порушеннях. Про них доповіла його заступник Ірина Антонюк.

 - Недовіра до сфери послуг, які надаються банками залежить від відношення останніх до клієнта. Результати моніторингу, який був проведений поміж 30 банківських установ Хмельницького показав неоднозначність ситуації. Звичайно, у  більшості обстежених об’єктів проявляється негативна  тенденція. Значна частина інформації, яка є  законодавчо затвердженою для оприлюднення та інформування клієнта не висвітлена у куточку споживача. Варто зазначити, що найкращі результати, реальну готовність до співпраці та компетентність у своїй роботі проявили працівники п’яти банків серед яких Райфайзен Банк Аваль та ОТП банк, - наголосила Пані Ірина.

Олександр Авузяк зауважив, що за  консультаціями до очолюваної ним  державної установи, що стоїть на захисті прав споживачів, звертається велика кількість громадян. Що стосується банківських послуг, то основну частину звернень складає саме кредитування. Проблема полягає в тому, що вцілому банківська діяльність не підлягає під їх компетенцію. У Законі України "Про права споживачів" лише  три статті 11,15, 23 мають реальний вплив на вище вказану діяльність та регламентують право споживача, право споживача на інформацію та санкції за допущення порушень. Тому цей нормативно-правовий акт вимагає внесення доповнень до деяких його пунктів.

На закінчення Оксана Виноград-Стрельнікова підсумувала виступи своїх колег та зазначила, що  сьогодні існує розуміння проблеми неякісної роботи банківських установ. Хотілося б мати реальний діалог суспільства, влади та громадських організацій. Саме для цього зараз по всій Україні проводяться подібні наради, а до жовтня 2012 року планується підготувати спільні пропозиції комунікацій держави, місцевої влади та інституту громадянського суспільства у яких буде висвітлене  загальне бачення вирішення проблеми.

Варто зауважити, що ця нарада дала свої результати практичні результати. За підтримки ВГО «СГО «Народна рада» вирішено створити громадську приймальню по захисту прав споживачів з центром у м. Шепетівка. З такою ініціативою виступив директор департаменту в Хмельницькій області Комітету по боротьбі з корупцією та організованою злочинністю при ВГО «СГО «Народна рада» Володимир Кучма. За його словами діяльність цього осередку буде розповсюджуватися ще й на сусідні з Шепетівським райони -   Ізяславський, Білогірський, Теофіпольський, Славутський, Полонський та м. Нетішин. Тут надаватимуться консультації спеціалістів (юристів, фінансових експертів), які попередньо проходитимуть професійну підготовку в спеціалізованих навчальних центрах міста Києва.

Зрозуміло, що ринок банківських послуг в Україні перебуває ще зовсім в юному віці, звідти і відсутність правильного підходу до роботи працівників установ, і фінансова неграмотність суспільства. Проте, ми не повинні забувати, що ми і є те  суспільство, яке спільно з  державою має будувати новий рівень співпраці, етикету спілкування банку та клієнта. Ми  самі  маємо вчитися бути фінансово грамотнами громадянами своєї країни.

Ірина Кобилянська

Переглядів: 1620 | Додав: yurik_kuchma | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 1
1 Ярослав  
0
Здравствуйте !!! Хорошее дело начинаете успехов Вам... Жаль только что у Вас работают в организации проходимцы и мошенники... я имею в виду Законтного Анатолия .. у него за спиной не выплаченные кредиты и масса кредиторов которым он должен деньги.. в том числе и выигранные судебные иски которые он всеми силами не желает выполнять решения суда... за последние годы проверьте его пенсионные взносы и поймете что человек нигде не работает оф. и живет за счет других.

Ім`я *:
Email *:
Код *:
Підписка
Прогноз на завтра
Пошук
Календар
«  Травень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Друзі сайту

СП «Партнер-Прес» © 2024